This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it


AKTUALNOŚCI

Najlepsza inspiracja pe.el SM MLEKPOL z portalem kulinarnym

Najlepszewkuchni.pl podbija sieć. Pasjonaci gotowania, nowicjusze w kuchni i wszyscy Ci, którzy chcą wykorzystywać dobry polski produkt w swoim menu mogą wpisać ten adres do listy „ulubione".

Portal powstał po analizie badań dotyczących zachowań kulinarnych Polaków. Wiemy już jakie danie lubią najbardziej, które trendy kulinarne ich interesują oraz czego oczekują od nowoczesnego portalu kulinarnego. Na stronach najlepszewkuchni.pl znajdzie się łącznie 3000 przepisów w formie foto i video. Oczywiście jest to także miejsce, w którym chcemy promować naturalne, regionalne wyroby Mlekpolu – wszystkie powstałe na bazie najlepszego polskiego mleka. Zaczynamy od śmietanek Łaciatych idealnie dopełniających dania zimowego menu. – mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Twórcy portalu Najlepszewkuchni.pl zwracają uwagę na potrzeby kulinarne trzech grup: osób gotujących dla rodziny, pasjonatów gotowania - eksperymentatorów, oraz grupy której zależy na przygotowywaniu posiłków szybko i jak najprościej. Dla każdej z nich przygotowano dedykowane funkcjonalności oraz treści.

Przepisy uzupełniono o informacje dotyczące czasu przygotowania potrawy, możliwe warianty jej doprawienia oraz orientacyjny koszt jednej porcji. Strona jest interaktywna. Internauci mogą dodawać, komentować i oceniać przepisy oraz dzielić się nimi na swoich profilach społecznościowych. Można pochwalić się także własnymi zdjęciami dań przygotowanych według przepisów ze strony oraz dodać receptury swego autorstwa uzupełnione zdjęciami i materiałami video. Aktywności użytkowników będą punktowane.

Najbardziej aktywni użytkownicy co miesiąc otrzymają atrakcyjne nagrody. Razem ze stroną działa fanpage facebook.com/najlepszewkuchnipl.

Za projekt i budowę portalu odpowiedzialna jest agencja NuOrder specjalizująca się w działaniach digital i performance media.

 

 

Rekordowy rok Mlekpolu

2017 w spółdzielni mleczarskiej z Grajewa podsumowuje Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM MLEKPOL.

Ostatnie 12 miesięcy zamykamy spektakularną cyfrą 1 770 000 000 litrów skupionego mleka wyłącznie od własnych dostawców, co jest rekordem w historii polskiego mleczarstwa. Mijający rok zakończymy również najwyższą w historii wartością eksportu. Wolumen sprzedaży naszych wyrobów poza granice Polski wzrósł o ponad 30% w porównaniu do roku ubiegłego.

Nieustannie udoskonalamy nasze wyroby. Mlekpolowski Instytut Innowacji i Przemysłu Mleczarskiego permanentnie monitoruje trendy na rynku spożywczym i pracuje nad dostosowaniem ich do oczekiwań i potrzeb konsumentów. W tym roku przed producentami mleka stanęło kolejne wyzwanie - przejście na pasze bez GMO. Spełniamy wymagania rynku. Konsument jest dla nas najważniejszy, bez niego nasza praca nie miałaby racji bytu. Standardem stała się żywność bez GMO. Dlatego też producenci dostarczający mleko do MLEKPOLU wyeliminowali całkowicie w procesie produkcji pasze zawierające materiał modyfikowany genetycznie.

Mijający rok obfitował w wydarzenia z udziałem MLEKPOLU. Z przyjemnością przyjęliśmy zaproponowaną nam rolę patrona honorowego II Kongresu Serowarskiego

i partnerstwo międzynarodowego Forum Biznesowego Pogranicza w Suwałkach.

Jesienią mieliśmy zaszczyt gościć radnych z województw podlaskiego i warmińsko – mazurskiego, którzy w Mlekpolu obradowali na wspólnej komisji rolnictwa. Latem hucznie obchodziliśmy 20 –lecie marki Maślanka Mrągowska. Wspólnie z Urzędem Miasta Mrągowo zaprosiliśmy mieszkańców i turystów na I Święto Maślanki Mrągowskiej. Tu warto wspomnieć o nietypowej, wyjątkowej kampanii promocyjnej naszej maślanki, Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego, której twarzami byli pracownicy naszej spółdzielni.

W 2017 roku odnotowaliśmy wzrost cen mleka w skupie, co wpłynęło na poprawę finansów gospodarstw rolnych. Taka sytuacja pozwala nam komfortowo realizować nasze inwestycje oraz myśleć o dalszym rozwoju. Kluczową inwestycją Mlekpolu wciąż jest budowa najnowocześniejszej w Polsce i Europie proszkowni mleka, w Mrągowie. Zakład będzie przerabiał 3 mln litrów mleka i serwatki na dobę. Zatrudnienie w nowej proszkowni znajdzie ponad 100 osób.

Rok 2017 przyniósł MLEKPOLOWI kolejne prestiżowe nagrody, zarówno dla firmy, jej wyrobów jak również konsekwentnie prowadzonej polityki handlowo – marketingowej. Nie pracujemy dla nagród ale nie ukrywam, że przynoszą satysfakcję. W tym roku przyznano nam blisko 30 wyróżnień i tytułów. Doceniono nas jako liczące się gospodarczo przedsiębiorstwo, m.in. uznano za jedną z najmocniejszych marek regionu w kategorii dużych firm.

Przede wszystkim jednak nagradzano nasze wyroby, m.in.: powtórnie przyznanym tytułem Hit Handlu dla mleka UHT Łaciatego 2% i sera w plastrach Gouda, tytułem Najwyższej smakowitości, przyznany przez Polski Instytut Badań Jakości dla mleka Łaciatego świeżego, Złotymi Medalami Międzynarodowych Targów Poznańskich Polagra FOOD dla Chłodnika warzywnego oraz serka Łaciatego do smarowania z suszonymi pomidorami.

W nowy rok wchodzimy z umiarkowanym optymizmem. Podstawą naszej strategii jest ciągły rozwój. Najważniejszym wydarzeniem 2018 r. będzie dokończenie budowy proszkowni w Mrągowie. Cały czas prowadzimy także modernizację i unowocześnienia naszych zakładów. Z pewnością rozwijać będziemy portfolio naszych produktów.

 

 

SM MLEKPOL z miliardami

1 700 000 000 litrów mleka skupił od początku roku przetwórca z Grajewa czym ponownie potwierdził pozycję lidera w polskim mleczarstwie.

To kolejna granica w zakresie skupu i przerobu mleka, którą przekraczamy. Jeszcze kilka lat temu nikt nie śmiał przypuszczać, że tak wielki potencjał produkcyjny tkwi w gospodarstwach naszych producentów mleka. W 2016 roku z jednego gospodarstwa skupowaliśmy średnio 149 000 litrów mleka rocznie, w tym roku jest to 174 000 litrów – mówi Kazimierz Czernewski, dyrektor Wydziału Skupu SM MLEKPOL.

W połowie grudnia 2017 r. spółdzielnia przekroczyła rekordową ilość 1 miliarda 700 milionów litrów mleka skupionego i przerobionego w ciągu 12 miesięcy. Rok zamknie skupem ponad 1 miliard 770 milionów litrów wyłącznie z własnej bazy skupowej, od ponad 10 tysięcy dostawców- członków spółdzielni.

Wyprodukowanie i przetworzenie tak imponującej ilości mleka wymaga ogromnej wiedzy zarówno od producentów mleka jak i pracowników spółdzielni. Nie można zapomnieć także o roli zastosowania najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych zarówno w gospodarstwach jak i zakładach produkcyjnych – dodaje Kazimierz Czernewski.

 

 

Mistrz olimpijski pije Łaciate.

Znany gimnastyk Pane Chen Yibing promuje mleko z Grajewa. W Pekinie podpisano umowę z chińskim sportowcem.

W uroczystości uczestniczyli przedstawiciele Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol z Grajewa: Małgorzata Cebelińska, kierownik Handlu Zagranicznego Mlekpolu i Lech Karendys, dyrektor Wydziału Handlu spółdzielni.

W związku z projektem szeroko zakrojonej dystrybucji mleka Łaciate SM MLEKPOL w kanale e-commerce w Chinach wspólnie z jednym z naszych chińskich partnerów handlowych, firmą Guangzhou JAVO podjęliśmy decyzję o współpracy z gwiazdą sportu, która stanie się twarzą projektu i będzie podporą w działalności marketingowej na tamtejszym rynku, przede wszystkim w mediach społecznościowych. Mleko Łaciate z chińskimi napisami pojawiło się na platformie JD.com we wrześniu 2017. Chen Yibing będzie rzecznikiem mleka Łaciate przez rok, do końca października 2018. Nie wykluczamy przedłużenia tej współpracy. – mówi Małgorzata Cebelińska.

W ceremonii 13 grudnia uczestniczyli przedstawiciele dystrybutora marki Łaciate na chińskich platformach e-commerce, firmy Guangzhou JAVO oraz reprezentanci JD.com, największej chińskiej platformy e-commerce z produktami spożywczymi. Spotkanie zaszczycili także swą obecnością polscy dyplomaci: Artur Gradziuk, Kierownik Wydział Ekonomicznego Ambasady RP w Pekinie, Artur Siejka, Kierownik Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pekinie i Magdalena Gorzycka, I Sekretarz w Referacie ds. Rolnych Ambasady RP w Pekinie.

W chińskiej dystrybucji znajduje się 5 asortymentów mleka Łaciate przystosowanego dla chińskiego odbiorcy – opakowania oznaczone są także po chińsku. Są to: mleko Łaciate 3,2% 1L, mleko Łaciate 2% 1L, mleko Łaciate 0% 1L, mleko Łaciate 3,2% 500 ml oraz mleko Łaciate 3,5% 200ml. MLEKPOL sprzedaje swoje wyroby również za pośrednictwem platform VIP i Kaola.

Wartość eksportu wyrobów Mlekpolu do Chin w 2017 r. wzrosła dwukrotnie w porównaniu do roku poprzedniego.

 

 

Największa inwestycja SM MLEKPOL na półmetku.


Rok po wmurowaniu kamienia węgielnego, najnowocześniejsza w Polsce fabryka proszków mlecznych wchodzi w finalne etapy realizacji.

Zachowujemy dynamikę prac. Zgodnie z harmonogramem, w październiku rozpoczęliśmy montaż urządzeń technologicznych dla dwóch linii suszarniczych. Na początku roku 2018 zostaną ukończone prace budowlane pomieszczeń przeznaczonych dla trzeciej linii suszarniczej. W I kwartale roku planujemy jej montaż oraz złożenie instalacji technologicznej do odbioru, wstępnej obróbki i frakcjonowania surowca.– informuje Jerzy Michałek, z-ca Dyrektora ds. produkcji i techniki ZPM Mrągowo SM MLEKPOL.

Zakład Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich powstaje w sąsiedztwie Zakładu Produkcji Mleczarskiej SM MLEKPOL w Mrągowie, gdzie produkowane są m.in Maślanka Mrągowska i napoje fermentowane Milko.

Proszkownia Mlekpolu to trzy zespoły budynków połączonych ze sobą:

• budynek do suszenia wyrobów mleczarskich o maksymalnej wysokości 43,5 m i powierzchni zabudowy około 3100 m 2,

• budynek przyjęcia surowca i procesów obróbki wstępnej surowca o maksymalnej wysokości do 10,5 m i powierzchni zabudowy około 3500 m2,

• budynek magazynowy o maksymalnej wysokości do 14,5 m i powierzchni zabudowy około 12000 m2.

Koszt inwestycji szacowany jest na około 400 mln zł. Planowana wydajność zakładu to 3 mln litrów mleka i serwatki na dobę. W najnowocześniejszej w Polsce proszkowni produkowane będą m.in. białka serwatkowe o dużej czystości i produkty z linii baby food. Zatrudnienie znajdzie najprawdopodobniej 160 osób.

Wykonawcą części budowlanej inwestycji jest firma Budimex SA. Technologie zapewni GEA Polska. Planowane uruchomienie Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie – 2019 r.

 

 

Kampania nie byle jaka. Prestiżowe wyróżnienie dla akcji promocyjnej Maślanki Mrągowskiej od SM MLEKPOL.

Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego. – kampania maślanki z Mrągowa zauważona przez specjalistów polskiej branży reklamowej. W XXI edycji konkursu niezależnej kreacji w reklamie Kreatura 2017, agencja Red8Digital, odpowiedzialna za koncept kreatywny i przeprowadzenie kampanii, otrzymała za nią liczące się w branży reklamowej wyróżnienie w kategorii Digital – kampania zintegrowana digital.

Konkurs Kreatura wyłania najlepsze dzieła polskiej sztuki promocji. Prace oceniane są pod kątem oryginalności i innowacyjności pomysłu oraz ponadprzeciętnej jakości wykonania. Taka właśnie była kampania Maślanki Mrągowskiej.

W maju w największych miastach Polski i w Internecie pojawiły się czarno białe portrety z hasłem Nie jestem byle kim. Treść uwiarygadniali swoimi twarzami pracownicy Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, wyłonieni drogą castingu. Na początku czerwca hasło dopełniła część Nie jem byle czego. Podstawowym celem producenta była chęć zwrócenia uwagi konsumentów na to, jak ważne jest świadome i racjonalne planowanie diety. Przypominając o Maślance Mrągowskiej MLEKPOL przypomniał o tradycyjnych polskich wyrobach mleczarskich, które przez setki lat stanowiły naturalne źródło niezbędnych dla ludzkiego organizmu składników odżywczych. We wrześniu kampania weszła w III etap realizacji przyjmując hasło Najważniejsi ludzie na świecie nie jedzą byle czego. Od początku komunikacja promocyjna Maślanki Mrągowskiej odbywała się nie tylko na bilboardach w całym kraju, ale także w mediach społecznościowych zyskując tym samym wielki zasięg i interakcję z konsumentami.

Konkurs niezależnej kreacji Kreatura jest organizowany od 1996 r. przez „Media & Marketing Polska".

 

 

Mlekpol i Łaciate ponownie docenione!

Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL z Grajewa z prestiżowym tytułem Superbrands Polska Marka 2018. Marka Łaciate z Superbrands 2018 oraz Superbrands Polska Marka 2018.

- To dla nas wielka satysfakcja. Tytuły Superbrands przyznają konsumenci czyli najważniejsze osoby dla Mlekpolu. W przeprowadzonych badaniach osoby decydujące lub współdecydujące o wyborach zakupowych w gospodarstwach domowych wskazały MLEKPOL i markę Łaciate jako najbardziej wiarygodne. Radość jest podwójna bowiem wyniki dowodzą także trafności obranej przez nas strategii handlowo – marketingowej. - mówi Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu SM Mlekpol.

Superbrands to międzynarodowa organizacja, która od 20 lat nagradza najlepsze marki na świecie. Badanie Superbrands jest największym badaniem siły marki w Polsce. Ankietę metodą CAWI po raz kolejny zrealizował Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. O opinie zapytano ponad 10 tysięcy konsumentów. Tytuły Superbrands otrzymały marki, które znalazły się w ścisłej czołówce w każdej kategorii, natomiast tytuły Superbrands Polska Marka przyznano najwyżej ocenionym markom z polskim rodowodem.

 

 

Ogłoszenie o przetargu 22.11.2017

 

Święto Maślanki Mrągowskiej nagrodzone w konkursie „PRO Warmia i Mazury”!

Podczas siódmej edycji Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur przyznano nagrody dla najlepszych wydarzeń promocyjnych w województwie warmińsko-mazurskim. Wyróżnienie za działania promocyjne na rzecz wzrostu atrakcyjności gospodarczej regionu przyznano Świętu Maślanki Mrągowskiej, które SM Mlekpol przygotował razem z Urzędem Miasta Mrągowo.

 

 

Sery na medal. SM MLEKPOL honorowym patronem II Kongresu Serowarskiego – Mrągowo 2017.

Cztery medale prestiżowego konkursu Good Cheese zdobyły wyroby Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.

Złoty medal przyznano serkowi śmietankowemu puszystemu Łaciatemu naturalnemu, srebro przypadło serkowi wiejskiemu Łaciatemu naturalnemu, brązowymi medalami nagrodzono Gouda ser tarty i serek homogenizowany Rolmlecz z laską wanilii. Sery poddane były wnikliwej ocenie szefów kuchni zrzeszonych w Stowarzyszeniu Szefów Kuchni i Cukierni.

Uroczyste wręczenie nagród odbyło się podczas Gali II Kongresu Serowarskiego, nad którym honorowym patronat objął MLEKPOL, lider w produkcji mleka i wyrobów mleczarskich, wiodący producent serów i twarogów.

Kongres Serowarski zgromadził przedstawicieli producentów serów zarówno tych wielkich jak i lokalnych wytwórców. W Mrągowie spotkali się i dyskutowali o problemach i wyzwaniach współczesnego serowarstwa prezesi firm mleczarskich, dyrektorzy zakładów produkcyjnych, specjaliści ds. jakości, kadra naukowa wydziałów nauki o żywności wiodących uczelni w Polsce, przedstawiciele organizacji branżowych oraz firm – dostawców technologii do mleczarstwa.

Wydarzenie otworzył Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM MLEKPOL. Podczas Kongresu odbyła się debata „Ser XXI wieku – trendy i wyzwania"

Impreza trwała od 24 do 26 października. Organizatorem wydarzenia jest Bikotech, wydawca m.in. magazyny AgroIndustry.

 

 
Więcej artykułów…