This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it


AKTUALNOŚCI

MLEKPOL doceniony przez kupców


Prestiżowe wyróżnienie Hermesa za wyjątkowe wyroby mleczarskie

Spółdzielnia Mleczarska z Grajewa po raz kolejny została uhonorowana przez handlowców. Tym razem cenioną w branży FMCG statuetką Hermesa. Był to Hermes wyjątkowy, nazwany Specjalnym bo przyznany z okazji 25-lecia „Poradnika Handlowca".

Jesteśmy bardzo wdzięczni handlowcom i wydawnictwu za docenienie pracy wszystkich, którzy produkty Mlekpolu tworzą. Począwszy od producentów mleka - członków naszej Spółdzielni, po specjalistów marketingu, którzy te wyroby umiejętnie promują. Każda nagroda to dla nas nie tylko przyjemność, ale przede wszystkim zobowiązanie do dalszej solidnej pracy. – mówi Małgorzata Cebelinska, Dyrektor Handlu SM MLEKPOL w Grajewie, która odbierała nagrodę.

Handlowcy wyróżnili masło ekstra Łaciate oraz mleko Łaciate.

Specjalne nagrody Hermesa dla producentów żywności zostały przyznane na podstawie ogólnopolskiego badania przeprowadzonego wśród detalistów – handlowców branży FMCG, reprezentujących tzw. handel „małoformatowy". Głosowano w okresie marzec-kwiecień 2018. Badanie spotkało się z nadzwyczajnym odzewem środowiska detalistów,

którzy uhonorowali marki i producentów, z którymi pracują na przestrzeni ostatnich 25 lat. Tą drogą wyłoniono najbardziej cenione marki branży FMCG, w tym marki Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL z Grajewa.

 

MLEKPOL podbija Azję.

Spółdzielnia Mleczarska z Grajewa gościła na targach Food&Hotel Asia w Singapurze.

To jedna z najważniejszych imprez targowych branży spożywczej w południowo-wschodniej Azji. Organizowana jest co dwa lata. W tym roku zgromadziła prawie 82 tys. odwiedzających, ze 105 krajów. – informuje Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu SM MLEKPOL w Grajewie.

Obsługę stoiska MLEKPOL-u wspierał zespół sprzedażowy wieloletniego partnera Spółdzielni, z Indonezji. Gości stoiska zachwycały wyborne produkty mleczarskie z Podlasia, m.in. mleko UHT Łaciate, serki śmietankowe do smarowania Łaciate, sery dojrzewające Mlekpol.

To bardzo ciekawe doświadczenie i dodatkowa wartość w dotychczasowej współpracy. Nasza obecność w Singapurze była doskonałą okazją do spotkania nowych, jak również dotychczasowych kontrahentów Mlekpolu. – dodaje Dyrektor Cebelińska.

Produkty MLEKPOL-u znalazły się również na stoisku organizowanym przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, gdzie polscy kucharze z ich wykorzystaniem przygotowywali tradycyjne specjały.

Targi Food&Hotel Asia mają międzynarodową rangę. Odwiedzają je nie tylko biznesmeni ale również politycy. W tym roku byli to m.in.: Sekretarz Stanu Singapuru, dr Koh Poh Koon, Premier Wietnamu, H. E. Nguyun Xuân Phúc, Wicepremier Nowej Zelandii, Rt Hon Winstona Petersa, oraz polska delegacja pod przewodnictwem Jacka Boguckiego, Sekretarza Stanu, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL z Grajewa, już niebawem weźmie równie udział w kolejnych ważnych targach branży spożywczej w Azji. W dniach 16 -18 maja będzie gościła na Sial China w Shanghaju.

 

 

Gotowi, do jazdy, Milko!

Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL sponsorem cyklu wyścigów kolarskich Mazury MTB 2018.

Sezon 2018 na Mazurach należy do Milko, które jest sponsorem tytularnym wyścigów kolarskich Mazury MTB 2018. W ciągu 15 lat istnienia marki na rynku dotarliśmy do konsumentów, którzy żyją aktywnie, cenią sobie zdrowy wypoczynek i radość życia. – mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Produkty fermentowane Milko od 2017 roku promowane są hasłem „Weź Milko na drogę". Nowe, wąskie kartoniki Milko o pojemności 330 ml odpowiadają coraz bardziej powszechnemu wśród konsumentów trendowi, „on the go". Od wiosny ubiegłego roku napoje fermentowane z Mrągowa mają udoskonaloną recepturę - nie zawierają syropu glukozowo – fruktozowego.

Jogurt, kefir lub maślanka Milko to porcja dobrze przyswajalnej energii. SM MLEKPOL jako propagator zdrowego stylu życia po raz kolejny postanowił zachęcić konsumentów do połączenia aktywności fizycznej i świadomego odżywiania. Tym razem jako sponsor tytularny najszybciej rozwijającego się cyklu wyścigów kolarstwa górskiego w Polsce. Nie bez znaczenia jest także fakt, że impreza odbywa się na terenie Warmii i Mazur. To właśnie tu w Mrągowie, produkowane są napoje Milko. Projekt Mazury MTB upowszechnia kolarstwo również wśród najmłodszych, cyklem wyścigów towarzyszących - Mini Race. Sponsorem tej części imprezy będzie marka Łaciate Junior od SM MLEKPOL. – dodaje Ewa Gromadzka.

Łaciate Junior to mleko dedykowanym dzieciom. Jest najbardziej zbliżone do mleka prosto od krowy. Ma w swoim składzie 3,8% tłuszczu. To porcja pełnowartościowej i dobrze przyswajalnej energii.

MLEKPOL jest sponsorem wszystkich 12 wyścigów. Pierwszy z nich rusza już 8 kwietnia o godz. 11.30 w miejscowości Gałkowo - Mazury MTB Etap 1 - Wyścig szlakiem Starowierców. Zainteresowanych zapraszamy na stronę https://www.mazurymtb.pl/

 

 

Mleczna poezja


Rozstrzygnięto konkurs na wierszyk o mleku. SM MLEKPOL ufundowała nagrody dla zwycięzców.

W Szkole Podstawowej im. mjr Henryka Dobrzańskiego "Hubala" w Sejnach zorganizowano konkurs na wiersz o mleku i jego przetworach. Konkurs był skierowany do uczniów klas I-V. Inicjatorkami przedsięwzięcia były nauczycielki, Jolanta Luto i Elżbieta Wróblewska. W konkursie wzięło udział 45 dzieci. Przyznano 3 nagrody główne i dwa wyróżnienia. Doceniając zaangażowanie dzieci, Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL zadbała aby upominki otrzymali nie tylko zwycięzcy, ale również wszyscy uczestnicy konkursu. 28 marca, podczas świątecznego apelu podsumowano konkurs i wręczono nagrody. Przyjemność obdarowywania dzieci miały przedstawicielki Zakładu Produkcji Mleczarskiej MLEKPOL w Sejnach: Barbara Burdyn z Działu Skupu OZPM i Urszula Klimasara – Pawełek, Kierownik Działu Laboratorium.

Wyniki konkursu na wiersz o mleku

I miejsce – Szymon Statkiewicz kl. III d

II miejsce – Karolina Gryziewicz kl. III a

III miejsce – Gabriela Stankiewicz kl. I a

Wyróżnienia:

• Aleksander Bakuła kl. IV b

• Nadia Zubowicz kl. I a

 

 Nagrodzone wiersze:

I miejsce

 

Mleko

Pasą się krówki na łące,

jedzą trawę i kwiatki pachnące.

Dają mleko – swój skarb największy,

dzięki niemu rosnę silniejszy.

Z niego powstają produkty zdrowe:

Sery, jogurty i lody śmietankowe.

Mleko jest w wapń bogate,

Buduje kości, zęby i klatę.

Ser Edam, Gouda i Cheddar

    – wszystkie z nich są na medal.

Rodzajów nabiału jest wiele,

zajadają go wszyscy moi przyjaciele.

Bo kto mleko pije, ten długo i zdrowo żyje.

 

Szymon Statkiewicz III d

 

II miejsce


Wiersz o mleku

Mleko, mleko samo zdrowie

każde dziecko wam to powie.

Wapnia duże ma ilości

dzięki temu wzmacnia kości.

Mleko piją wszystkie ssaki:

kotki, pieski i cielaki.

Mleko spotkasz w różnym składzie:

ciastkach, lodach, czekoladzie.

Jogurt, kefir, ser wędzony

także z mleka jest zrobiony.

Polska wieś na mleku stoi,

rolnik dzielnie krowy doi,

rano, w wieczór dnia każdego

byś miał mleczko mój kolego!

 

Karolina Gryziewicz III a

  

III miejsce


Mleko i produkty mleczne

Nawet dzidziuś o tym wie, że mleko pije się!

Każdy kajtek czeka , na kubeczek mleka.

Mleko białe, mleko krowie, mleko pyszne jest i zdrowe!

Kiedy mleka nie pijemy, wtedy kości swe łamiemy.

Żeby zdrowe kości mieć, trzeba dużo wapnia pić i jeść!

Dzieci lubią mleko białe, do płateczków doskonałe!

Mleko, masło, twaróg, śmietanka to odżywcza przeplatanka.

Kefir, jogurt, maślanka jest cennym źródłem białka.

Jogurt otrzymywany z mleka , cieszy każdego człowieka.

Jogurt naturalny to smak niepowtarzalny.

Jogurt jagodowy to smak wystrzałowy.

Jogurt truskawkowy to smak bombowy,

jednak jogurt malinowy w spożyciu ma smak rekordowy.

Różowy czy fioletowy ale zawsze jogurtowy!

Jogurt nie tylko na trawieni, ale i na ukojenie.

Cieszą się brzuszki małe, gdy zjadają jogurciki całe.

Ja wam powiem szczerze:

„Mleko i produkty mleczne są po prostu bajeczne."!

I PAMIĘTAJ:

„Zawsze pij dużo mleka, nigdy z tym nie zwlekaj."!!!

 

Gabriela Stankiewicz I a

  


 

MLEKPOL lokomotywą polskiej gospodarki

Za utrzymywanie najwyższej jakości i bezpieczeństwa produktów, Spółdzielnia Mleczarska z Grajewa otrzymała prestiżowy tytuł Lokomotywy Polskiej Gospodarki 2017, w kategorii przemysł spożywczy.

Priorytetem Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL jest utrzymanie najwyższej jakości i bezpieczeństwa swoich wyrobów. Cieszy nas, że redakcja miesięcznika Home&Market doceniła spółdzielnię za wysokie standardy. To kolejne potwierdzenie, że strategia Mlekpolu jest słuszna. Konsument jest dla nas najważniejszy. To dla jego bezpieczeństwa utrzymujemy restrykcyjne procedury produkcji wyrobów. Współpracujemy z najlepszymi dostawcami bezpiecznych opakowań. Począwszy od pozyskania surowca po dostarczenie produktów do sklepów, dbamy o wymaganą dla wrażliwych z natury wyrobów mleczarskich, dystrybucję.– mówi Kamila Syroka, rzecznik prasowy SM MLEKPOL w Grajewie.

Tytuł Lokomotywy Polskiej Gospodarki otrzymują przedsiębiorstwa, które wyróżniają się na rodzimym rynku. Napędzają rozwój nie tylko swoich branż, ale także służą przykładem innym sektorom gospodarki. Wyróżniono firmy, dzięki którym polski produkt znany jest nie tylko w kraju, ale i za granicą. Organizatorem plebiscytu jest redakcja miesięcznika gospodarczo – biznesowego Home&Market. Wyboru dokonała redakcja pisma, na podstawie analizy dostępnych wyników finansowych firm, przeglądu dostępnych informacji na temat aktywności, planów i bieżącej działalności firm z poszczególnych branż.

Miesięcznik Home&Market adresowany jest do aktywnych przedsiębiorców, menedżerów średniego i wyższego szczebla, zainteresowanych ekonomią i gospodarką.

 

 

Nowy kulinarny sezon z Mlekpolem

Spółdzielnia Mleczarska z Grajewa ponownie lokuje swoje produkty w popularnym programie o gotowaniu.

Już 14 marca zapraszamy widzów do stacji TVN o 20.10, gdzie w Doradcy Smaku mistrz kuchni Michel Moran zaproponuje danie z wykorzystaniem wyrobów Mlekpolu. W tej atrakcyjnej, telewizyjnej formie przypominamy konsumentom o gamie naszych produktów i wszechstronności zastosowania ich w menu. To nasz kolejny udział w programie. Cieszy nas, że szefowie kuchni chcą wykorzystywać tradycyjne, regionalne wyroby mleczarskie do swoich dań. W tej serii cyklu Doradca Smaku dowiemy się m.in., jak przygotować wyborne maślankowe racuchy z użyciem Maślanki Mrągowskiej, krem brûlée z pomidorami z wykorzystaniem serka śmietankowego Łaciatego czy kremowe risotto dopełnione śmietanką Łaciatą. – mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

W wiosennej ramówce stacji TVN tuż przed popularnym serialem, od poniedziałku do czwartku szef kuchni Michel Moran doradzi widzom jak najsmaczniej wykorzystać tradycyjne mleczne wyroby Spółdzielni z Grajewa. Oprócz lokowania swoich produktów, w 10 odcinkach tej edycji Doradcy Smaku, SM MLEKPOL wspiera program bilboardami sponsorskimi.

Program Doradca Smaku powstaje przy współpracy RebelMedia oraz Jake Vision. Spoty sponsorskie SM MLEKPOL przygotował Rebel Media.

 

 

Ulubiony, bo naturalny – Łaciaty serek od SM MLEKPOL!

Łaciaty serek puszysty naturalny zwycięzcą plebiscytu konsumenckiego – Czytamy etykiety.

Blisko 8 tysięcy konsumentów wzięło udział w głosowaniu na najlepsze produkty 2017 roku, w plebiscycie organizowanym przez popularny serwis internetowy czytamyetykiety.pl. W kategorii „Nabiał", niekwestionowanym zwycięzcą był Łaciaty serek puszysty naturalny od SM MLEKPOL.

Jak wszystkie nasze wyroby, Łaciaty serek puszysty powstaje z najlepszego polskiego mleka. Jest nie tylko smaczny, ale przede wszystkim zdrowy. Zawiera wiele cennych składników odżywczych. W 100 gramach dostarcza ok 6 % dobrze przyswajalnego białka, tłuszcz o unikalnym składzie - ok 23%, niewielką ilość cukru - ok 3,9% oraz witaminy i sole mineralne. – informuje Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Łaciaty serek puszysty naturalny jest jednym, z bogatej gamy smaków serków śmietankowych do smarowania sygnowanych marką Łaciate. Wszystkie produkowane są w radomskim zakładzie Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL.

 

 

Wydział Handlu SM MLEKPOL ma nowego dyrektora

Po 15 latach pracy dla spółdzielni mleczarskiej z Grajewa odchodzi Lech Karendys. Nowym dyrektorem zostaje Małgorzata Cebelińska, dotychczasowy kierownik Działu Handlu Zagranicznego MLEKPOLU, w firmie od 20 lat.

Lech Karendys z mleczarstwem jest związany ponad 45 lat, od początku swojej drogi zawodowej czyli od 1.09.1972 r. Z dniem 1 lutego 2018 r. odchodzi na zasłużoną emeryturę. Jego obowiązki przejmuje Małgorzata Cebelińska.

Zarządzanie całością sprzedaży i obszarami z nią związanymi to ogromne wyzwanie i odpowiedzialność. Jestem wdzięczna za kredyt zaufania jakim obdarzył mnie Zarząd MLEKPOLU. Czuję się przygotowana do podjęcia tego zobowiązania. W czasie kiedy firma przeżywała swój dynamiczny rozwój związana byłam ze sprzedażą i promocją wyrobów Mlekpolu, przede wszystkim poza granicami kraju. Uczyłam się od najlepszych. Mam szczęście, że pracowałam i rozwijałam się u boku fachowców, m.in. u boku Dyr. Karendysa. – mówi Małgorzata Cebelińska dyrektor Wydziału Handlu SM MLEKPOL w Grajewie.

 

 

Najlepsza inspiracja pe.el SM MLEKPOL z portalem kulinarnym

Najlepszewkuchni.pl podbija sieć. Pasjonaci gotowania, nowicjusze w kuchni i wszyscy Ci, którzy chcą wykorzystywać dobry polski produkt w swoim menu mogą wpisać ten adres do listy „ulubione".

Portal powstał po analizie badań dotyczących zachowań kulinarnych Polaków. Wiemy już jakie danie lubią najbardziej, które trendy kulinarne ich interesują oraz czego oczekują od nowoczesnego portalu kulinarnego. Na stronach najlepszewkuchni.pl znajdzie się łącznie 3000 przepisów w formie foto i video. Oczywiście jest to także miejsce, w którym chcemy promować naturalne, regionalne wyroby Mlekpolu – wszystkie powstałe na bazie najlepszego polskiego mleka. Zaczynamy od śmietanek Łaciatych idealnie dopełniających dania zimowego menu. – mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Twórcy portalu Najlepszewkuchni.pl zwracają uwagę na potrzeby kulinarne trzech grup: osób gotujących dla rodziny, pasjonatów gotowania - eksperymentatorów, oraz grupy której zależy na przygotowywaniu posiłków szybko i jak najprościej. Dla każdej z nich przygotowano dedykowane funkcjonalności oraz treści.

Przepisy uzupełniono o informacje dotyczące czasu przygotowania potrawy, możliwe warianty jej doprawienia oraz orientacyjny koszt jednej porcji. Strona jest interaktywna. Internauci mogą dodawać, komentować i oceniać przepisy oraz dzielić się nimi na swoich profilach społecznościowych. Można pochwalić się także własnymi zdjęciami dań przygotowanych według przepisów ze strony oraz dodać receptury swego autorstwa uzupełnione zdjęciami i materiałami video. Aktywności użytkowników będą punktowane.

Najbardziej aktywni użytkownicy co miesiąc otrzymają atrakcyjne nagrody. Razem ze stroną działa fanpage facebook.com/najlepszewkuchnipl.

Za projekt i budowę portalu odpowiedzialna jest agencja NuOrder specjalizująca się w działaniach digital i performance media.

 

 

Rekordowy rok Mlekpolu

2017 w spółdzielni mleczarskiej z Grajewa podsumowuje Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM MLEKPOL.

Ostatnie 12 miesięcy zamykamy spektakularną cyfrą 1 770 000 000 litrów skupionego mleka wyłącznie od własnych dostawców, co jest rekordem w historii polskiego mleczarstwa. Mijający rok zakończymy również najwyższą w historii wartością eksportu. Wolumen sprzedaży naszych wyrobów poza granice Polski wzrósł o ponad 30% w porównaniu do roku ubiegłego.

Nieustannie udoskonalamy nasze wyroby. Mlekpolowski Instytut Innowacji i Przemysłu Mleczarskiego permanentnie monitoruje trendy na rynku spożywczym i pracuje nad dostosowaniem ich do oczekiwań i potrzeb konsumentów. W tym roku przed producentami mleka stanęło kolejne wyzwanie - przejście na pasze bez GMO. Spełniamy wymagania rynku. Konsument jest dla nas najważniejszy, bez niego nasza praca nie miałaby racji bytu. Standardem stała się żywność bez GMO. Dlatego też producenci dostarczający mleko do MLEKPOLU wyeliminowali całkowicie w procesie produkcji pasze zawierające materiał modyfikowany genetycznie.

Mijający rok obfitował w wydarzenia z udziałem MLEKPOLU. Z przyjemnością przyjęliśmy zaproponowaną nam rolę patrona honorowego II Kongresu Serowarskiego

i partnerstwo międzynarodowego Forum Biznesowego Pogranicza w Suwałkach.

Jesienią mieliśmy zaszczyt gościć radnych z województw podlaskiego i warmińsko – mazurskiego, którzy w Mlekpolu obradowali na wspólnej komisji rolnictwa. Latem hucznie obchodziliśmy 20 –lecie marki Maślanka Mrągowska. Wspólnie z Urzędem Miasta Mrągowo zaprosiliśmy mieszkańców i turystów na I Święto Maślanki Mrągowskiej. Tu warto wspomnieć o nietypowej, wyjątkowej kampanii promocyjnej naszej maślanki, Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego, której twarzami byli pracownicy naszej spółdzielni.

W 2017 roku odnotowaliśmy wzrost cen mleka w skupie, co wpłynęło na poprawę finansów gospodarstw rolnych. Taka sytuacja pozwala nam komfortowo realizować nasze inwestycje oraz myśleć o dalszym rozwoju. Kluczową inwestycją Mlekpolu wciąż jest budowa najnowocześniejszej w Polsce i Europie proszkowni mleka, w Mrągowie. Zakład będzie przerabiał 3 mln litrów mleka i serwatki na dobę. Zatrudnienie w nowej proszkowni znajdzie ponad 100 osób.

Rok 2017 przyniósł MLEKPOLOWI kolejne prestiżowe nagrody, zarówno dla firmy, jej wyrobów jak również konsekwentnie prowadzonej polityki handlowo – marketingowej. Nie pracujemy dla nagród ale nie ukrywam, że przynoszą satysfakcję. W tym roku przyznano nam blisko 30 wyróżnień i tytułów. Doceniono nas jako liczące się gospodarczo przedsiębiorstwo, m.in. uznano za jedną z najmocniejszych marek regionu w kategorii dużych firm.

Przede wszystkim jednak nagradzano nasze wyroby, m.in.: powtórnie przyznanym tytułem Hit Handlu dla mleka UHT Łaciatego 2% i sera w plastrach Gouda, tytułem Najwyższej smakowitości, przyznany przez Polski Instytut Badań Jakości dla mleka Łaciatego świeżego, Złotymi Medalami Międzynarodowych Targów Poznańskich Polagra FOOD dla Chłodnika warzywnego oraz serka Łaciatego do smarowania z suszonymi pomidorami.

W nowy rok wchodzimy z umiarkowanym optymizmem. Podstawą naszej strategii jest ciągły rozwój. Najważniejszym wydarzeniem 2018 r. będzie dokończenie budowy proszkowni w Mrągowie. Cały czas prowadzimy także modernizację i unowocześnienia naszych zakładów. Z pewnością rozwijać będziemy portfolio naszych produktów.