This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it


AKTUALNOŚCI

Mleczna zagroda pełna niespodzianek. SM MLEKPOL zaprasza dzieci do Powsina.

Jak wydoić krowę, zrobić własnoręcznie masło i domowe lody? Producent łaciatych wyrobów mleczarskich podzieli się tymi umiejętnościami ze wszystkimi odwiedzającymi Mleczną zagrodę podczas XX wielkiego pikniku rodzinnego Radia Kolor, w Parku Kultury w Powsinie już 4 czerwca od godz. 12.00.

 

Będzie się działo – zapewnia Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie. W tym roku postanowiliśmy Światowy Dzień Mleka przedłużyć na Dzień Dziecka. Jesteśmy w trakcie kampanii promocyjnej mleka Łaciate Junior. Zależy nam na przypomnieniu rodzicom i uświadomieniu dzieciom, że mleko jest zdrowe. Wierzymy, że edukacja przez zabawę przyniesie efekty. W naszej mlecznej zagrodzie pojawią się modele krów naturalnej wielkości, które pomogą nam pokazać dzieciom, że mleko nie powstaje w supermarkecie lub kartonie. MLEKPOL jako propagator zdrowego, racjonalnego żywienia i zachowań proekologicznych chce w przystępny, czynny sposób pokazać także, że mleko to naturalna baza wielu smakołyków, które można przyrządzić samemu – stąd pomysł warsztatów kulinarnych. Nie zabraknie także gier i zabaw sportowych, zajęć ekologicznych uczących prawidłowej segregacji śmieci. Będzie można zrobić sobie bezpieczny tatuaż, zobaczyć pokazy iluzjonisty a na koniec uwiecznić te chwile na zdjęciu w naszej fotobudce – zaprasza Ewa Gromadzka.

SM MLEKPOL przygotowała mleczny poczęstunek. Każde z dzieci będzie mogło posilić się mlekiem Łaciatym w wybranym, ulubionym smaku: czekolady, banana, truskawki bądź wanilii.

Organizatorem imprezy jest Radio Kolor. Piknik startuje w samo południe 4 czerwca

w Parku Kultury w Powsinie.

 

 

Mleko i śmietanka z Podlasia zachwyca Chińczyków. Wyroby UHT od SM MLEKPOL przebojem targów SIAL w Szanghaju.

 

 

 

Kolejne bestsellery Spółdzielni Mleczarskiej z Grajewa. Po ubiegłorocznym sukcesie mleka do spieniania Milattte producent marki Łaciate podbija kraj środka mlekiem smakowym i śmietankami UHT.

Na stoisku Mlekpolu jak zwykle prezentujemy bogatą ofertę produktową. Jest mleko i śmietanki UHT w pełnej gamie tłuszczowej, mleko smakowe w specjalnych gift boxach dla dzieci, wyborne masło extra i nowość - ser mozzarella. W tym roku największym uznaniem kontrahentów cieszą się mleko smakowe i naturalne w opakowaniu 200ml dla dzieci, spakowane w specjalny gift box. i śmietanki UHT. Zainteresowanie tym asortymentem przerosło nasze oczekiwania. – mówi w korespondencji z Szanghaju, Małgorzata Cebelińska, kierownik Działu Handlu Zagranicznego SM MLEKPOL.

Targi Sial China trwają od 15 do 19 maja. Jest to jedno z największych wydarzeń sektora rolno-spożywczego. SM MLEKPOL gości na nich już po raz piąty.

Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL jest pierwszym w Polsce producentem mleka UHT, do dziś liderem w tej kategorii. Sławą mleku UHT dorównują śmietanki producenta z Grajewa. Ich udział w rynku sięga aż 53%.

 

 

Mleko pełne energii. Ruszyła kampania reklamowa mleka Łaciate Junior od SM MLEKPOL.

Od połowy maja, przez miesiąc hasłem „Pełne mleko energii" producent łaciatego asortymentu przypomni dzieciom i ich rodzicom, że warto pić mleko.

Hasło reklamowe ma podwójne znaczenie. Łaciate Junior jest mlekiem pełnym bo po pierwsze, ma w swoim składzie 3,8% tłuszczu mlecznego. Jest najbardziej zbliżone do mleka prosto od krowy. Po drugie, spełnia niebagatelną w rozwoju młodych organizmów rolę dostarczyciela zdrowej, pełnowartościowej i dobrze przyswajalnej energii. Łaciate Junior ma fantastyczny, kremowy smak co doceniają także dorośli konsumenci. – informuje Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Nie przypadkowo wybraliśmy czas promocji mleka dla najmłodszych. 25 maja przypada Światowy Dzień Mleka. W tym roku postawiliśmy na dziecięcych konsumentów. Chcemy nie tylko przypomnieć o produkcie ale także w przyjazny sposób rozpocząć edukację o pochodzeniu mleka, jego właściwościach i możliwościach wykorzystania. Kampania promocyjną to jeden z elementów. W tej chwili trwają ostatnie przygotowania do Dni Dziecka z Mlekpolem podczas, których czeka najmłodszych i ich opiekunów wiele atrakcji i dawka mlecznej wiedzy. – dodaje Ewa Gromadzka.

Spoty sponsorskie przygotowane przez agencje M5, będzie można zobaczyć w głównych stacjach telewizyjnych i ich kanałach tematycznych. Na ulicach największych miast Polski pojawią się także bilboardy promujące Łaciate Junior autorstwa agencji Creativa Design

 

 

Smak i zdrowie czyli przyjemne z pożytecznym

Maślanka Mrągowska od SM MLEKPOL bez syropu glukozowo - fruktozowego.

To kolejny wyrób SM MLEKPOL, z którego wyeliminowaliśmy syrop glukozowo - fruktozowy. Podobnie jak w przypadku jogurtów Milko, serków homogenizowanych Rolmlecz czy serków wiejskich Łaciatych z dodatkiem owoców, słodycz Maślankom Mrągowskim oddadzą wyłącznie owoce i cukier. Warto pamiętać, że maślanka, to jeden z bardziej wartościowych tradycyjnych napojów fermentowanych. Nie zapominajmy o tym, szczególnie w okresie wiosenno - letnim kiedy częściej uzupełniamy płyny oraz szukamy lekkich przekąsek. SM MLEKPOL poleca połączyć przyjemne z pożytecznym i sięgnąć właśnie po Maślanki Mrągowskie.- mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL w Grajewie.

Marka Maślanka Mrągowska ulepszyła nie tylko skład. Już w maju w sklepach pojawią się kartony maślanek w nowej szacie graficznej.

Mazurski krajobraz z kartonów Maślanki Mrągowskiej absolutnie nie znika. Uspójniliśmy i unowocześniliśmy logo marki. Jest bardziej wyraziste i czytelne. Klimat beztroskich wakacji kojarzących się z Mazurami i orzeźwiającą maślanką – także został podkreślony graficznie. – dodaje Ewa Gromadzka.

Nowych, ulepszonych Maślanek Mrągowskich można spodziewać się w sklepach już w maju. Dotychczasowe produkty linii będę także sprzedawane – do wyczerpania zapasów.

 

 

Gigantyczna inwestycja SM MLEKPOL pnie się w górę.

Budynek o powierzchni około 1600 m2 i wysokości 43,5 m stanął w sąsiedztwie ZPM Mrągowo. Powstaje nowoczesna fabryka proszków mlecznych.

Prace postępują dynamicznie. Do końca marca wykonano ściany I- go etapu budynku, w którym zamontowane będą suszarnie. Równolegle powstał budynek hali odbioru surowca o powierzchni zabudowy około 1000 m2. W miesiącach zimowych wykonano zbrojenia stalowe oraz wykonano ławy/płyty fundamentowe pod budynki części produkcyjnej o łącznej powierzchni około 6600 m2 zużywając do tego blisko 3500 m3 mieszanek betonowych. Dokonano także wzmocnienie gruntu pod budynki części produkcyjnej metodą kolumn DSM. Zainstalowano blisko 500 kolumn wzmacniających. – informuje Jerzy Michałek, z-ca Dyrektora ds. produkcji i techniki ZPM Mrągowo SM MLEKPOL.

Ściany budynków wykonano z żelbetu z użyciem technologii szalunku ślizgowego, która pozwala na prowadzenie prac z dużą szybkością i uzyskanie wysokiego jakości powierzchni ścian. Przekazanie budynków do montażu urządzeń technologicznych ma nastąpić w październiku 2017 roku. W ramach przedsięwzięcia zostaną wybudowane trzy zespoły budynków połączonych ze sobą:

-budynek, w którym zostaną zamontowane instalacje do suszenia wyrobów mleczarskich o maksymalnej wysokości 43,5 m i powierzchni zabudowy około 3100 m 2,

-budynek przyjęcia surowca i procesów obróbki wstępnej surowca o maksymalnej wysokości do 10,5 m i powierzchni zabudowy około 3500 m2,

-budynek magazynowy o maksymalnej wysokości do 14,5 m i powierzchni zabudowy około 12000 m2.

Koszt inwestycji szacowany jest na około 400 mln zł. Planowana wydajność zakładu to 3 mln litrów mleka i serwatki na dobę. W najnowocześniejszej w Polsce proszkowni produkowane będą m.in. białka serwatkowe o dużej czystości i produkty z linii baby food. Zatrudnienie znajdzie najprawdopodobniej 160 osób.

Wykonawcą części budowlanej inwestycji jest firma Budimex SA. Technologie zapewni GEA Polska. Planowane uruchomienie Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie to lata 2018/ 19 r.

Zakład Produkcji Sproszkowanych Produktów Mleczarskich powstaje w sąsiedztwie ZPM Mrągowo SM MLEKPOL, gdzie produkowane są m.in doceniane przez konsumentów Maślanka Mrągowska i napoje fermentowane Milko.

 

Kolosalne łaciate kartony stanęły w metrze

Nietypowa kampania reklamowa śmietanek od SM MLEKPOL. 1 kwietnia w warszawskiej stacji Metro Centrum pojawiły się gigantyczne kartony śmietanki Łaciatej. To nie był prima aprilisowy żart.

Przypominamy o śmietankach Łaciatych idealnie dopełniających smak wielkanocnych potraw. Rozpoczęliśmy kilkunastodniową kampanię telewizyjną. Tym razem śmietanka Łaciata będzie sponsorować programy w TVP1, TVP 2, TVN, Polsacie, oraz stacjach tematycznych TVN i Polsatu. Zachęceni jesienną ekspozycją ponad dwu metrowego kartonu mleka Łaciatego na stacji metra Centrum powtórzyliśmy ten zabieg marketingowy tym razem ze śmietanką Łaciatą. Śmietankowe słupy będą podpierać strop metra cały kwiecień.– mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Śmietanki Łaciate są dostępne w wariantach 12%, 18% i 30%. Jak wszystkie produkty MLEKPOL-u są wytwarzane z najwyższej jakości mleka, pochodzącego od krów wypasanych na nieskażonych przemysłem, zielonych terenach Polski.

  

 

SM MLEKPOL w finale rywalizacji o prestiżowy tytuł.


Ser Królewski z Kolna oraz nowoczesna linia do produkcji serów i ekologiczna kotłownia ze stacją LNG w ZPM Kolno w grupie finalistów nominowanych do miana Podlaskiej Marki 2017.

21 finalistów Podlaskiej Marki wyłoniło 17-osobowe jury, w skład którego weszli wybitni specjaliści różnych branż, m.in eksperci ds. gospodarki i nowoczesnych technologii, przedstawiciele mediów, organizacji pozarządowych oraz delegaci Rady Przedsiębiorczości. Obradom przewodniczył Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego.

To już 13 edycja konkursu. Tym razem wybierano spośród 179 zgłoszonych kandydatur. Mlekpolowski ser Królewski z Kolna powalczy o zaszczytne miano w kategorii produkt, natomiast nowoczesna linia do produkcji serów oraz ekologiczna kotłownia ze stacją LNG w ZPM Kolno, w kategorii inwestycje.

Laureatów Podlaskiej Marki wyłoni Kapituła Nagrody. Swoją Podlaską Markę wybiorą też internauci. Głosować można do 2 kwietnia b.r. za pośrednictwem strony http://podlaskamarka.pl/

Zwycięzców konkursowej rywalizacji poznamy 27 kwietnia br. podczas Gali Finałowej, w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

 

 

 

SM MLEKPOL gościła w Dubaju

Największym powodzeniem cieszyły się sery świeże i dojrzewające z Podlasia i Mazur.

Przez 5 dni trwania targów nasze stoisko odwiedziło tysiące zwiedzających oraz kilkuset kontrahentów reprezentujących branżę spożywczą i zainteresowanych zakupem naszych wyrobów: mleka i śmietanek UHT, serów, w tym przede wszystkim mozzarelli, serków topionych i śmietankowych, masła oraz mleka i serwatki w proszku. – mówi Małgorzata Cebelińska, Kierownik Działu Handlu Zagranicznego SM MLEKPOL w Grajewie.

Gulfood w Dubaju to jedna z największych imprez targowych branży spożywczej, na świecie. W tym roku odbyła się po raz 22, SM MLEKPOL odwiedziła targi pierwszy raz.

Na stoisku prowadziliśmy degustację różnych rodzajów serów produkowanych przez MLEKPOL. Ich czysty i charakterystyczny smak cieszył się dużym uznaniem odwiedzających z różnych zakątków świata. – dodaje Małgorzata Cebelińska.

Tragi Gulfood 2017 odbywały się w dniach 26 lutego – 2 marca 2017 r.

26.02-2.03

 

 

Łaciate Świeże 3,2% zwycięzcą testu jakości Najwyższa Smakowitość!

Mleko od SM MLEKPOL uzyskało najwyższą ocenę w kategorii mleka świeżego.

Łaciate Świeże od SM MLEKPOL wyróżnia się pełnym smakiem, intensywnością i najlepiej wyczuwalnymi nutami: słodką, mleczną, śmietankową. Polski Instytut Badań Jakości, we współpracy z SGGW dokonał oceny 8 popularnych marek mleka mikrofiltrowanego (ESL). Badanie zostało przeprowadzone metodą QDA - Ilościowej Oceny Sensorycznej. Sprawdzono zapach i smak produktu.

Zastosowanie mikrofiltracji, przy użyciu membran o wielkości porów poniżej 5 mikrometrów, pozwala na usunięcie z mleka bakterii oraz innych zanieczyszczeń na poziomie 99,99%. Dzięki tej technologii otrzymujemy mleko pasteryzowane o składzie, właściwościach i cechach organoleptycznych nieznacznie różniących się od mleka surowego. Proces mikrofiltracji nie wpływa na smak i zapach mleka. Łącząc najlepszą jakość naszego surowca, najnowocześniejsze technologie oraz pełne zaangażowanie załogi otrzymujemy najlepszy i całkowicie naturalny produkt, który w 2014 r. dołączył do rodziny „Łaciate" jako mleko „Łaciate świeże". - mówi Tomasz Gryczewski, dyrektor ZPM Bydgoszcz SM MLEKPOL, w którym produkowane jest Łaciate Świeże.

Mleko Łaciate Świeże dostępne jest także w wariancie tłuszczowym 2%. W 2015 r. zostało zwycięzcą badania jakościowego opracowanego przez fundację Pro-test.

Zakład SM MLEKPOL w Bydgoszczy od 2005 r. był sukcesywnie modernizowany i przebudowywany w kierunku produkcji mleka ESL i produktów fermentowanych. Pod koniec 2013 r. został uruchomiony nowoczesny, całkowicie automatyczny proces produkcyjny mleka mikrofiltrowanego o wydajności 28 000 l/h. ZPM w Bydgoszczy zajmuje powierzchnię 52 650 m2, zatrudnia 128 osób. Surowiec jest skupowany od 530 dostawców. Dzienna produkcja to prawie 500 000 l. mleka. Od 2016 r. w ZPM Bydgoszcz produkowane są także jogurty Łaciate pitne bez laktozy.

Test „Najwyższa smakowitość" odbył się w laboratorium analizy sensorycznej Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW. Polski Instytut Badań Jakości jest częścią Consumer Guidance Group.

 

 

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków do smarowania.

Jesienne edycje naszych kampanii reklamowych cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i sympatią wśród konsumentów, dlatego też postanowiliśmy je przypomnieć. Mimo, że Łaciate ma już 21 lat nie przestajemy budować świadomości marki, szczególnie wśród młodych konsumentów, którzy dopiero zaczynają samodzielnie planować swoje zakupy i menu. – informuje Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

W marcu w całej Polsce pojawią się bilboardy przypominające o pochodzeniu serków łaciatych do smarowania – „Z natury na kanapkę". Natomiast w telewizji i intrenecie zagości entuzjastycznie przyjęty przez konsumentów spot promujący mleko Łaciate – „Białe po mamie, zdrowe po byku".

Za kreacje obu kampanii odpowiada agencja Leo Burnett. Za zakup mediów MEC.