fbpx
Nowe jogurty funkcjonalne marki Łaciate. Wspierają równowagę ciała i umysłu
Opublikowany 28.07.2025

Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol stworzyła linię jogurtów pitnych wzbogaconych magnezem i biotyną – składnikami znanymi z pozytywnego wpływu na funkcjonowanie układu nerwowego oraz kondycję skóry i włosów. Trzy wersje tych funkcjonalnych produktów: Harmonia, Równowaga i Energia są kompleksową odpowiedzią na rosnące zainteresowanie produktami wspierającymi nie tylko kondycję fizyczną, ale także psychiczny dobrostan konsumentów.

Produkty te powstały dzięki udziałowi SM Mlekpol w 2024 r. w procesie ko-kreacji realizowanym we współpracy z Instytutem Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk w Olsztynie oraz Uniwersytetem Warszawskim.

Nowa linia funkcjonalna marki Łaciate to więcej niż zwykłe jogurty. Wariant Harmonia łączy delikatną figę z białą herbatą i kwiatem wiśni, tworząc kompozycję idealną do złapania chwili oddechu w ciągu dnia. Równowaga to połączenie brzoskwini z nutą białej herbaty i melisą, które naturalnie wspierają regenerację organizmu. Energia natomiast budzi zmysły mieszanką egzotycznego yuzu, aromatycznego mango i orzeźwiającej werbeny cytrynowej.

Każdy wariant jogurtów funkcjonalnych od Mlekpolu zawiera magnez pomagający w zmniejszeniu uczucia zmęczenia i wspierający prawidłowy metabolizm energetyczny oraz biotynę wpływającą na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i utrzymanie prawidłowych funkcji psychologicznych. Biotyna pomaga ponadto zachować zdrowe włosy i skórę.

Wszystkie produkty są bezlaktozowe, bezglutenowe i nie zawierają białego cukru. Wygodne opakowanie 250 ml z zakrętką typu „on the go” sprawia, że można zabrać je ze sobą do szkoły, pracy czy w podróż.

– Rynek produktów funkcjonalnych w Polsce rośnie w tempie dwucyfrowym. To dlatego, że coraz częściej poszukujemy wyrobów, które wspomagają codzienne funkcjonowanie organizmu w dynamicznym i pełnym wyzwań świecie. Nowe jogurty Łaciate powstały przy udziale samych konsumentów – w ramach programu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs, realizowanego przez Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie. To zatem efekt głębokiej analizy ich potrzeb i konkretne wsparcie w wyzwaniach, z jakimi zmagają się na co dzień – mówi Dorota Grabowska, Dyrektor Marketingu SM Mlekpol.

Proces ko-kreacji jest oparty na metodyce EIT Food Consumer Engagement Labs, opracowanej przez Uniwersytet Warszawski. Jest to narzędzie, które służy do tworzenia innowacji w branży spożywczej, uwzględniając potrzeby konsumentów o specjalnych wymaganiach żywieniowych.

Powrót
Mlekpol