
Podczas tegorocznej edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu eksperci Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol oraz Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego w Mrągowie uczestniczyli w dyskusjach dotyczących cyfryzacji w projektowaniu innowacyjnych produktów mlecznych oraz trendów konsumenckich kształtujących przyszłość rynku spożywczego. Wydarzenie zakończyło się przyznaniem certyfikatu „Dobry Produkt” dla serka kremowego lekkiego naturalnego marki Łaciaty Protein+ 135 g.
W pierwszym dniu Forum, 17 listopada, Mariusz Śliwiński, Dyrektor ds. Badań Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego w Mrągowie, wziął udział w panelu dyskusyjnym „Innowacje i trendy w praktyce: od laboratorium do stołu”. Przedstawił perspektywę jednostki badawczo-rozwojowej, która została utworzona przez SM Mlekpol z myślą o projektowaniu innowacyjnych, prozdrowotnych i funkcjonalnych produktów mlecznych. Panel koncentrował się na praktycznych aspektach wdrażania badań laboratoryjnych w rzeczywistość przemysłową. Dyskutowano o roli cyfryzacji procesów, znaczeniu monitoringu online na liniach technologicznych oraz o wyzwaniach związanych z przeniesieniem rozwiązań z poziomu prototypu do pełnej skali produkcyjnej.
Drugiego dnia Forum, 18 listopada, Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu SM Mlekpol, uczestniczył w panelu „Konsumencka tożsamość: nowe idee i trendy”, moderowanym przez Dawida Zmudę z Grupy PTWP.
Dyskusja skupiła się na identyfikacji najważniejszych trendów konsumenckich, które będą kształtować polski rynek spożywczy do 2030 roku. Dyrektor Wydziału Handlu SM Mlekpol zwrócił uwagę na rosnącą rolę sieci handlowych w kształtowaniu oferty rynkowej oraz zmianę struktury decyzji zakupowych w polskich gospodarstwach domowych.











